Posta Romana, la fel ca si alte servicii postale din intreaga lume, are o istorie lunga si glorioasa, livrarea devenind acum mai fiabila prin e-mail pentru oamenii din fiecare coltisor al lumii. Indiferent de vreme, ploaie, lapovita sau ninsoare, e-mailul ajunge, de fapt, la casele noastre si la diferite birouri sapte zile pe saptamana. Dincolo de asta insa, serviciul de Posta Romana este inca folosit pe scara larga, fiind mai ieftin, pentru a transporta si livra o gama larga de instrumente: pachete, pliante, reviste si orice altceva care incape intr-un plic sau o cutie mica.

In acelasi timp, Posta Romana se confrunta cu o provocare serioasa in ceea ce priveste existenta sa si in viitor. In ziua de astazi, un individ care doreste sa transmita informatii, date, o scrisoare sau un pachet are si alte optiuni in afara serviciului de posta. Cele mai multe, evident, multe tipuri de scrisori care ar fi fost trimise in prealabil prin posta traditionala pot fi acum trimise electronic si in mod gratuit dincolo de o taxa lunara standard pentru conexiunea calculatorului la internet. Societatile comerciale, precum Cargus sau Atlassib pot livra si ele elemente mai mari sau mai mici, pe care Posta le face la fel de bine. Dar pentru companii care livreaza pachete mult mai mari si multe este mai convenabil sa utilizeze un singur furnizor pentru toate pachetele lor sau unele abonamente presa.

Multi sustin ca Posta Romana  este intr-o pozitie deteriorata care ameninta calitatea serviciilor si a stabilitatii financiare. Iar acest fapt are loc in intreaga lume, nu numai in tara noastra. Un consilier al Congresului ameican a remarcat ca „volumul de mesaje din prima clasa este in scadere si in acelasi timp, avem Serviciul Postal cu o crestere a ratelor dincolo de rata inflatiei. Acest tip de comportament duce la o spirala mortala”. Legislatia cepriveste reforma si modernizarea Serviciul Postal este considerata a fi luata din ce in ce mai serios de guvernele din intraga lume moderna.

Legislatia dezvoltata de subcomisia americana a lui John McHugh, precum si alti membri a fost conceputa pentru a face Serviciul Postal mai competitiv. Legislatia ar fi permis agentiilor sa se extinda in alte linii de business, dincolo de rolul lor traditional de a transporta scrisori si pachete mici. Un sustinator spunea: „Avem nevoie sa oferim Serviciul Postal instrumentele necesare pentru a se adapta si de a concura si de a putea supravietui pana la urma in fata companiilor private de transport colete si a internetului, aspecte care nu existau acum 30 de ani, cand a fost facut ultimul efort de a restructura Serviciul Postal”. Se impune deci si ca legislatia sa dea, de asemenea, Postei Romane si mai multa flexibilitate in preturi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CAPTCHA ImageChange Image