Daca ai nevoie de un plan de marketing sau
ai auzit ca ai nevoie dar nu stii ce este acela iti explicam noi in cele ce
urmeaza. Daca ne gandim sa determinam un plan de marketing pentru ca avem
nevoie de o solutie optima care sa ne ajute sa organizam o strategie de
marketing dar si implementarea sa, iti recomandam sa apelezi la profesionisti.
Vei avea nevoie de o metoda pentru a putea gasi cele mai
bune solutii de marketing si ulterior sa le poti implementa si sa le poti testa
corect pentru a obtine cel mai bun impact asupra afacerii tale.
Totul este bine daca este privit asa insa este o problema
mica cu un plan pentru marketing si anume ca planurile nu rezista unei
intalniri cu primul client. 
Chiar daca ai investit mult timp pentru a face
planul de marketing vei vedea ca mereu atunci cand treci la implementare o
parte dintre ideile care sunt trecute in plan nu sunt la fel de bune asa cum
pareau si termenele limita pe care le-ai stabilit in plan sunt de cele mai
multe ori depasite si oricum in cele mai multe cazuri este complicat sa poti
determina care sunt tehnicile care functioneaza perfect.
Ideea este sa folosesti un plan de marketing care sa te aute
insa ai nevoie de un model care sa fie foarte bine adaptat realitatii actuale
si un astfel de model poate fi o varianta. Atunci cand nu poate fi respectat in
totalitate planul tau de marketing, nu te descuraja. Treci peste si foloseste
toate strategiile de care dispui. Realitatea nu este mereu ca cea de pe hartie.
Daca te intrebi ce inseamna de fapt mix de marketing iti
vom oferi in continuare toate detaliile de care ai nevoie pentru a putea
clarifica acest aspect. 
Mixul de marketing este cunoscut si sub numele de cei
4P ai marketingului si reprezinta unul din cele mai des intalnite cocnepte de
marketing din mediul academic. Acesta este definit de Philip Kotler drept un
set de instrumente pentru marketing pe care toate companiile le vor avea si le
vor folosi cu scopul de a isi atinge obiectivele pentru marketing in piata
tinta.
Conceptul mixului de marketing este foarte simplu. Iti
recomandam sa te gandesti la el ca la ingredientele incluse intr-o reteta. Mixul
de marketing este si o parte tactica sau operationala din planul de mareting.
Planul de marketing are 4 nivele decizionale de marketing:
pretul, produsul, promovarea si plasamentul sau distributia.
Indiferent ca este vorba despre un produs fizic sau despre unul
intangibil nu ai ce sa faci daca nu stii bine ce trebuie sa scoti la vanzare.
Trebuie sa stii exact care ar trebui sa fie produsul, ce face produsul si care
sunt beneficiile pe care le ai de la el, dar si modul in care produsele se
diferentiaza unele de celelalte.
Odata ce stii totul despre produs va fi timpul sa iei
decizii legate de pretul lor. Marja de profit, oferta si cererea, costurile si
alti factori conteaza foarte mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CAPTCHA ImageChange Image