Care sunt factorii de care depinde reparatia calculatorului?
Reparatia calculatorului de birou poate deveni o activitate obositoare si indelungata, iar modul nostru actual de viata este unul care necesita prezenta a cel putin unui calculator in fiecare camin. Activitatile de rutina, activitatile de la locul de munca, modalitatile de socializare si pana si relaxarea se intampla uneori in fata calculatorului. Calculatoarele de birou, numite si desktop-uri, contin componente mult mai grele decat laptop-ul, cu toate ca tehnologia de ultima generatie s-a concentrat pe reducerea greutatii tuturor dispozitivelor. Atunci cand un calculator necesita o reparatie de orice tip, acesta este incomod de mutat iar absenta lui poate avea consecinte negative pentru activitatile zilnice ale utilizatorilor.
De aceea, unele service-uri autorizate dispun si de servicii la domiciliu, contra cost, care faciliteaza intregul proces. In cazul in care lipsa calculatorului pe toata durata reparatiei nu reprezinta o problema, atunci service-urile de calculatoare isi pot servi clientii, pastrand calculatorul intre 2 si 30 de zile. Durata reparatiei depinde de diversi factori: procesul de diagnosticare (24-48 ore), problema intampinata (gravitatea problemei si claritatea acesteia), originea problemei (hardware/software; din fabrica/cauzata de utilizator), necesitatea comenzii pieselor de schimb, durata necesara pentru testare, volumul de munca existent in service.
Asadar, reparatiile de calculatoare necesita timp, analiza, testari si piese de schimb. Una dintre problemele cele mai des intalnite in service laptopuri si care cauzeaza frustrari clientilor are de-a face cu stocarea datelor importante. Foarte multi dintre utilizatori omit sa specifice atunci cand datele din memoria interna de stocare nu au fost salvate pe un dispozivit extern, precum HDD, SDD, CD-uri, DVD-uri sau USB, ceea ce da batai de cap atat personalului service-ului cat si proprietarului calculatorului. Aceasta informatie este esentiala inainte de inceperea procesului. Problemele cauzate de software-ul existent, de virusi sau de update-uri realizate incorect necesita in unele cazuri o formatare totala a calculatorului. Prin urmare, toate datele, inclusiv fisierele importante vor disparea. Personalul service-ului nu este indreptatit sa pastreze datele stocate in memoria calculatorului fara acordul proprietarului, asadar aceasta cerere trebuie facuta separat si mentionata in mod clar.
Reparatiile de calculatoare sunt foarte complexe si pot implica procese complicate de depanare. Dupa o reparatie completa, calculatorul ar trebui sa functioneze cel putin la aceleasi performante ca si la cumparare. Dat fiind faptul ca sistemele calculatoarelor sunt mai complicate decat ale laptop-urilor, de cele mai multe ori invechite, iar componentele sunt mai numeroase, clientul trebuie sa aiba in vedere faptul ca diagnoza si testarea vor dura o perioada mai indelungata de timp. Atunci cand hardware-ul este cel care cauzeaza probleme, piesele de schimb noi sau second-hand ar trebui sa rezolve situatia intr-un timp relativ scurt. In situatiile in care software-ul este defect, diagnoza trebuie sa cuprinda toate variabilele, astfel incat reparatia calculatorului necesita mai multe vizite ale personalului la domiciliu sau mai multe deplasari la service-ul autorizat in reparatii de calculatoare.