Noua fata a centrului istoric atrage tot mai multe vedete
Bucurestiul pare sa se identifice mai mult ca oricand cu renumele de Micul Paris. In centrul vechi au aparut cafenele si terase elegante, cochete sau de-a dreptul luxoase si cu preturi pe masura, intocmai dupa modelul capitalelor europene ce dubleaza ca centre turistice ale batranului continent. Totul in aceste localuri, de la mobilier si scaune restaurant pana la design-ul barului si chiar aspectul bauturilor servite trebuie sa reflecte preturile pentru ca localurile sa atraga clientela potrivita.
Daca pana nu demult vedetele bucurestene preferau locatii precum Bamboo, Princess si alte cluburi de renume, situate in zone mai marginase ale Bucurestiului, noua fata a centrului istoric si Lipscaniul repictat in culorile elegantei si al luxului cafenelelor stradale au inceput sa atraga tot mai multe vedete autohtone. In 2013 nu este nimic neobisnuit sa zaresti un cantaret sau o persoana mondena beandu-si cafeaua pe Lipscani sau Selari.
Localurile, pub-urile si cafenele din centrul istoric par sa fi intrat intr-o competitie acerba in incercarea de atrage o clientela tot mai selecta, iar aceasta competitie nu poate decat sa faca cinste peisajului. Centrul Bucurestiului devine incet dar sigur „centrul monden”, iar pentru aceasta schimbare este nevoie si de o prezentare pe masura.
Scaune de cafenea din lemn masiv sau din metal perfect lustruit, peretii imbracati in lambriuri sau arta contemporana, barmani si personal imbracati impecabili si cu zambete prietenoase sub luminii de neon, atrag seara de seara cea mai buna lume pe strazile din centrul vechi al capitalei.
Reteta pentru atras vedete
Cateva discutii deschise cu cativa dintre proprietarii pub-urilor si cafenelelor cele mai elegante din zona dezvaluie faptul ca luxul nu inseamna neaparat cheltuirea unor sume astronomice pentru amenajare. In realitate, cei mai multi dintre patroni recunosc ca au achizitionat mobilier si scaune restaurant din magazine de profil precum IKEA, Mobexpert sau de pe site-uri online de genul www.expert-scaune.ro si nicidecum cu comanda speciala direct din Paris. Secretul consta in modul in care piesele de mobilier si elementele de design sunt combinate pentru a crea atmosfera, iar cei mai multi proprietari marturisesc ca, in ceea ce priveste pretul de amenajare, sumele cele mai mari au fost cheltuite pe onorariul expertilor in design interior.
In dorinta de atrage tot mai multe fete din peisajul monden romanesc in cafenelele, restaurantele si pub-urile din zona centrala a capitalei, patronii mizeaza in primul rand pe atmosfera. Vedetele prefera localurile cu o atmosfera intima, unde se pot simti relaxate si pot imparti o cafea cu prietenii fara a atrage prea multa atentie. In mod paradoxal, cele mai multe vedete zarite in zona Lipscani-Selari se aflau la mesele din exteriorul cafenelelor, in plina vedere.
Centrul vechi al Bucurestiului are acum o noua fata, iar viata de noapte din aceasta zona se reinventeaza fara a pierde din farmecul de demult. Astazi, pe langa localurile unde totul, de la mobilier si scaune restaurant pana la atmosfera si personal, exprima luxul si eleganta, pe Lipscani continua sa existe si vechile dar mult iubitele locatii studentesti precum Club A. Mai departe de a deveni o copie ieftina a altor zone centrale din marile capitale europene, centrul vechi al Bucurestiului isi redefineste propria identitate ce se poate lauda cu un farmec aparte, un farmec la care nici vedetele mondene nu pot ramane imune.