Marketing online si marketingul prin e-mail – resurse incredibile
Marketingul online prin email a devenit un instrument de promovare esential pentru companiile mici care doresc sa trimita mesaje de marketing in mod regulat. Este evident de ce aceasta metoda este atat de populara – este rapida si ieftina. Dar asta nu e tot. Marketingul online prin email ofera oportunitati sofisticate de a trimite mesaje catre persoanele potrivite la momentul potrivit. Acest lucru poate aduce avantaje si profituri serioase afacerii.
Ratele de raspuns pentru emailurile trimise sunt mai mari decat in cazul marketingului prin email direct, datorita iminentei mediului. Rezultatele pot fi masurate si utilizate pentru a face ca emailurile viitoare de marketing sa fie si mai bine inchegate si concentrate.
Marketingul direct prin email este o metoda de comunicare ideala pentru orice firma mica a carei activitate se bazeaza foarte mult pe un website. E cazul magazinelor online in principal. Emailurile de marketing pot viza oferte speciale si produse noi care apar pe site, iar clientii pot ajunge printr-un simplu click direct pe site.
Cu toate acestea, daca marketingul online prin email nu este facut asa cum trebuie, exista niste capcane. Emailurile trimise fara discernamant pot fi tratate ca spam. Responsabilitatea si relevanta sunt cuvinte cheie. Trebuie sa aveti permisiunea de a trimite un email unui destinatar. Iar daca doriti sa vi se raspunda pozitiv, trebuie sa trimiteti mesaje care sunt considerate de valoare pentru acea persoana.
Construirea listei de email marketing
Punctul de plecare pentru o strategie de marketing online prin email este crearea unei liste a destinatarilor, care sunt sau pot fi posibili clienti. Este recomandat ca aceasta lista de contacte sa aiba toate informatiile necesare cu privire la destinatari astfel incat sa puteti directiona mesajele intr-un mod cat mai coerent.
Acesti beneficiari trebuie sa-si fi dat permisiunea pentru a primi emailuri de la dumneavoastra. Puteti folosi un formular, dar asigurati-va ca acesta este destul de simplu. Nimeni nu-si doreste sa „piarda timpul” notand multe informatii persoanale in niste formulare.
Ideal este sa segmentati lista de email marketing in grupuri cheie de persoane cu caracteristici specifice. Puteti grupa clientii in functie de achizitiile lor din trecut. In acest fel puteti trimite mesaje specifice despre anumite produse exact oamenilor potriviti.
Crearea emailurilor de marketing
Fie ca trimiteti newslettere regulate sau oferte ocazionale, continutul emailurilor de marketing trebuie sa fie relevant si util pentru destinatar. Daca trimiteti unul sau doua mesaje irelevante exista riscul ca abonatii sa stearga mesajele fara sa le citeasca, sa le catalogheze ca „spam” sau chiar sa se dezaboneze din lista.
Pentru asigurarea relevantei, este indicat sa creati mesajele in functie de speficicul fiecarui grup din baza de date. Verificati raspunsurile anterioare ale destinatarilor: cati au deschis mesajele, de ce produse au fost interesati in special, pe ce produse au dat click etc.
Marketingul online este azi un instrument puternic de promovare, poate cel mai important, insa este esential sa cunoasteti si sa aplicati corect metodele pe care le implica.