Nu se stie nici pana in ziua de azi cand si unde au fost inventate barierele si nici de cine.
Se stie insa care sunt cele mai bune sisteme de acces, sub aspectul raportului calitate / pret: bariere nice. Dar, oricat de bune sunt produsele firmei Nice.com, pe care le puteti admira in showroomul situat in strada Orzari la numarul 19, in sectorul 2 al Capitalei (nu departe de intersectia strazii Delea Veche cu Calea Calarasi), acestea nu au aparut din nimic, fiind si ele produsul unei lungi evolutii. Se pare ca la aceasta evolutie nu s-au prea gandit cei care se ocupa cu istoria stiintei…

Daca e sa ne jucam un pic de-a etimologia, trebuie sa ne legam de cuvantul „bara”, pentru ca exact asta e o bariera – o bara care poate fi ridicata pentru a permite trecerea si care, de obicei, sta lasata in jos, pentru a o interzice. Dupa cum isi mai amintesc bunicii nostrii, in indepartata lor tinerete mai existau inca bariere de lemn – chiar si la trecerile de nivel peste calea ferata. Si erau actionate manual! Dar nu, barierele au aparut (asa cum isi inchipuie unii) odata cu caile ferate, care au ajuns deja la venerabila varsta de 213 ani – prima locomotiva cu aburi, care a fost construita de inginerul britanic Richard Trevithick a tras cateva vagoane pe nişte sine de fier pe data de 21 februarie 1804 la turnatoria Penydarren din localitatea galeza Merthyr Tydfil. Nu, barierele au aparut cu mult inainte – probabil odata cu vamile. Adica demult, tare demult… au trecut milenii de atunci! Si putem presupune ca au fost inventate de vamesi…

Dupa barierele de lemn, au venit cele de fier care erau actionate manual, apoi cele actionate de dispozitive electromecanice din ce in ce mai perfectionate. Motoarele electrice au devenit din ce in ce mai mici, ramanand totusi puternice – pentru ca raportul putere / greutate s-a imbunatatit constant. Barierele din ziua de azi nu mai au bare cu sectiune rotunda, ci eleptica, pentru a avea o rezistenta maxima la vant si totodata o greutate redusa.

Sunt dotate cu sisteme de siguranta de tip “reverser”, cu sisteme de control anti-strivire care in prezenta unui obstacol opreste imediat bratul si inverseaza miscarea, cu celule fotovoltaice si tot felul de senzori, cu sisteme de control al motarelor, cu baterii de acumulatori pentru situatiile de urgenta, cu lumini de pozitie si multe alte dispozitive menite sa le faca utilizatorilor viata cat mai usoara.

Cele peste 20 de modele de bariere Nice au capacitatea de a opera cel putin 5000 de manevre pe zi in orice conditii si pot fi instalate oriunde: la intrarea in obiective industriale sau de interes public, la intrarea in parcarile unor ansamble rezidentiale sau in parcarile subterane. In astfel de situatii se recomanda instalarea unor bariere cu deschidere ultrarapida (in 3 secunde), care sunt de obicei ranforsate cu bare rigide si sunt dotate cu fotocelule si alti senzori care, la aparitia unui obstacol neasteptat (de exemplu, daca motorul unui automobil se defecteaza chiar in dreptul dispozitivului de acces) deconecteaza motorul care actioneaza bateria. Daca doriti sa aflati mai multe amanunte, vizitti showroomul firmei Nice, ai carei specialisti va pot ajuta sa alegeti produsul cel mai potrivit pentru nevoile dumneavoastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CAPTCHA ImageChange Image