Ubicuitatea materialelor promotionale
Astazi, produsele promotionale sunt omniprezente – imbracaminte care promoveaza o trupa, o ceasca de cafea imprimata cu numele unei cunoscute cafenele, un pix care poarta numele unei cunoscute companii de papetarie si lista poate continua. Materialele promotionale exista inca de pe vremea lui George Washington. Primele produse de promovare recunoscute au fost butonii realizati in onoarea lui George Washington la alegerile prezidentiale din 1789. Titlul de „initiator al industriei” revine lui Joseph Meeks, care s-a asociat cu o librarie locala pentru a produce genti de carte pentru elevi, un imbold de succes un secol mai tarziu, pentru industria materialelor promotionale– realizarea de mesaje promotionale pe sacose din iuta si bumbac.
Exista o gama larga de industrii care utilizeaza produsele pentru a-si promova afacerile. Articolele promotionale desi sunt considerate ca avand un cost redus, sunt una dintre cele mai eficiente metode de marketing pentru promovarea afacerilor. Un articol promotional se comporta ca o carte de vizita atunci cand vine vorba de introducerea companiei catre potentialii clienti. La fel cum cardul contine cateva date de contact ale companiilor emitente, si materialele promotionale functioneaza aproape in acelasi mod. Atunci cand produsele promotionale sunt utile si sunt oferite drept cadou acestea vor fi purtate si le vor aminti detinatorilor de afacerea promovata. Un alt beneficiu al produselor promotionale pentru promovarea afacerilor este acela ca ofera o expunere repetata a afacerii. Acest lucru se datoreaza faptului ca un articol util, dupa cum spuneam anterior, cum ar fi un ceas sau un breloc este intotdeauna vizibil pentru potentialul client. Acest lucru face ca marca promovata sa fie vizibila mai des in fata utilizatorilor sau a potentialilor clienti ai marcii. E atat de simplu, ei vad marca in fiecare zi, ceea ce consolideaza mesajul transmis.
Chiar si aceia care sustin ca nu cauta un brand, devin constienti de promovare si recunosc ca detin in posesia lor, produse cu marci. Nu e usor sa stai departe de influenta puternica a promovarii unei marci, in zilele de azi, cu atat mai mult cu cat daca te uiti in jur, peste tot descoperi materiale promotionale, care au imprimate fie numele unui hotel, fie numele unei cafenele, fie numele unei bauturi, fie numele unui restaurant, etc. Toate acestea sunt produse promotionale si, pentru ca oamenii sunt o specie sociala in mod natural, ne este dat sa observam ce spun ceilalti, ce poarta sau ce consuma. Daca ceva se prezinta ca fiind un brand, natura umana decide ca trebuie luat in considerare.